Fitjar rakkräm.

• TheStyx
  • TheStyx Profilbild Författare till inlägg
  • Extremt aktiv postare
  • Extremt aktiv postare
Mer
05 apr 2018 09:07 #24179 av TheStyx
Fitjar rakkräm. skapades av TheStyx
Jag har en burk Fitjar Isrose som jag haft ett bra tag nu. Från början gillade jag den minns jag, men nu är den en källa till irritation varje gång jag använder den. Kanske har det att göra med att jag vant mig med bättre grejer, kanske inte.

Mitt problem är helt enkelt att det är komplett omöjligt att få till ett bra lödder. Resultatet blir alltid, precis som med Trumpers tvålar, mikrobubblor som gör att löddret dör bort inom ett par sekunder efter kontakt med huden.

Till saken hör att jag i 95% av fallen använder syntetborstar. Men de är inga problem med andra tvålar eller krämer. Och när jag tänker efter är Fitjar den enda kräm jag någonsin haft problem med att få att löddra bra.

Hur gör ni med Fitjar? Har ni ens samma problem?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
05 apr 2018 16:19 #24181 av Petter
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Jag fick tre mindre sampleburkar på fitjars kräm av en kille som inte heller fock till något lödder.

Jag tyckte inte krämen imponerade men om jag använder mer än vad jag gör med andra krämer (ca dubbla mängden) får jag ett bra glid och en helt godkänt skydd med syntetisk borste.

• TheStyx
  • TheStyx Profilbild Författare till inlägg
  • Extremt aktiv postare
  • Extremt aktiv postare
Mer
06 apr 2018 09:53 #24186 av TheStyx
Det är precis vad jag upplever. Jag får ta stora mängder kräm för att det ska bli nåt överhuvudtaget. Glidet finns där om jag gör så, men löddret är uselt.

För mig känns det rätt meningslöst att hålla på med produkter i den klassen då det finns så mycket bra. Men jag vill gilla den. På nåt sätt gillar jag den kemiska "rosdoften" Inte för att min näsa säger att det luktar ros, för det har jag svårt att tycka, men den har nåt jag gillar. Men ska jag bli förbannad varje gång jag använder den kan det ju kvitta.

Mer
06 apr 2018 10:23 #24187 av Petter
Det är såklart inte värt att klabba för mycket. Har du testat att tillsätta en annan kräm eller tvål vid laddning.

Tex:
1 del fitjar Rakkräm och 1 del annan kräm som är doftfri eller med en doft som passar ihop

Ladda på tvål i några sekunder så att det är lite i borsten och tillsätt sedan kräm. Samma sak med doft här.

Mer
06 apr 2018 14:03 - 06 apr 2018 14:03 #24191 av MAV
Fitjar isrose är också en av mina tidiga favoriter. Vad jag kan minnas fungerade den helt OK för mig men jag har lite fler referenser idag än då. Jag får plocka fram en gammal burk och prova i kväll helt enkelt :).
Återkommer!
Last edit: 06 apr 2018 14:03 by MAV.