Nybörjare med rakproblem!

Mer
29 jan 2015 20:34 #9132 av The Gentleman
Svar från The Gentleman i ämnet Nybörjare med rakproblem!
Välkommen till denna trevliga mötesplats. Här finns många kloka råd att få.

Å ena sidan tycker jag att du ska testa olika blad, men å andra sidan kan det vara bättre att köra på med ett blad som känns okej och sedan nöta på för du kommer att märka att din teknik utvecklas med tiden och det kan vara svårt att bedöma vad som är ett bra blad och inte i början.

Som fler har skrivit så är en bra borste och tvål eller kräm ett "måste". Du får en bra grisborste för någon hundring. Även när det gäller att bygga upp ett bra lödder gäller träning, men ett bra lödder krävs för att utnyttja tvålens/krämens alla bra egenskaper som till exempel skydd och glid.

Känn med fingertopparna i ansiktet och på halsen när du har lite stubb så känner du i vilken riktning skägget växer.

Förutom andra fina tips på after shave så kan jag också rekommendera Nivea Sensitive Balm som, faktiskt, finns på ICA för typ 59 kr.

Och så då mantic59 på youtube. Mycket bra!

Lycka till!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
29 jan 2015 21:17 #9134 av Jelly
Svar från Jelly i ämnet Nybörjare med rakproblem!
Här kan du läsa lite om vinkeln. wiki.badgerandblade.com/Blade_Angle

Vad gäller tryck är det fjäderlätt som gäller, du känner när det är rätt helt enkelt. Försök inte bli len som en babyrumpa nu, sikta mot det senare när tekniken sitter.

• Gröndalingen
  • Gröndalingen Profilbild
  • Extremt aktiv postare
  • Extremt aktiv postare
Mer
29 jan 2015 21:23 #9135 av Gröndalingen
Svar från Gröndalingen i ämnet Nybörjare med rakproblem!
Testa även en Aleppo-tvål. Både att tvätta sig med och till rakningen. Olivolja och lagerbärsolja i olika grad. Underbart skön. Behövs inge balm efteråt. Nästan som en glycerintvål fast bättre skulle jag vilja påstå. Har testat dem bägge två.

Lycka till i dit testande.

Och du - välkommen hit till forumet.