Truefitt and Hill 1805 raktvål

Mer
13 sep 2014 07:18 #7052 av kalleolle
Svar från kalleolle i ämnet Truefitt and Hill 1805 raktvål
Jag har en Truefitt and Hill Sandalwood Soap (en generös gåva från gudis) och den är svår.
Men inte omöjlig.
Det brukar fungera för mig när jag laddar borsten ordentligt med tvål.
(Man kan gärna låta tvålen och borsten stå i vatten ett par minuter innan.)
Vispa runt med borsten i tvålen ganska många varv, 30-50. (Ju fler desto bättre...)
Låt det inte bildas lödder när du laddar borsten utan låt konsistensen vara som "rakkräm".
Det kan vara lite trix att reglera konsistensen, för mycket vatten i borsten är inte bra,
man kan också variera hur mycket man "trycker med" borsten mot tvålen vid laddningen.
Följande användare sa tack: Thebelfry

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
13 sep 2014 09:02 #7054 av H2
Svar från H2 i ämnet Truefitt and Hill 1805 raktvål
Man kan kanske få till den med diverse knep. Men knep ska fan inte behövas. Jag är och förblir besviken. Min nya favorit är Palmolives stick från Ica. 20 kr. Väldoftande, löddrar krämigt bara man tittar på den.

Mer
08 aug 2016 10:48 #20828 av Skylt90
Svar från Skylt90 i ämnet Truefitt and Hill 1805 raktvål
Tråkigt att tvålen blev en besvikelse. Det är lite av trial and error med Truefitts produkter. Jag gillar deras krämer som har hög glyceringhalt och följaktligen bidrar till att bladet glider skonsamt.

Tvålar verkar som någon skrev här tidigare till att tvätta fötterna med :)

Jag brukade blanda preshave från Truefitt( bara några droppar) med Truefitt Sandalwood krämen i en skål och få till en härlig rakupplevelse!

Tabac är också bra torr puck, åtminstone inget som jag håller högt. DR Harris har däremot en trevlig lavendel tvål som jag kan varmt rekomendera!