Truefitt and Hill 1805 raktvål

• Bergharn
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
20 aug 2014 18:12 - 20 aug 2014 18:13 #6845 av Bergharn
Truefitt and Hill 1805 raktvål skapades av Bergharn
Köpte för ett tag sen en Truefitt and Hill 1805 luxury shaving soap och är grymt besviken på den hittills. Är det någon här som kan få denna tvål att löddra ok?

Har hittills testat palmolive raktvål och Tabacs raktvål, olika rakkrämer från T&H, palmolive och prorasso och alla löddrar kanon och ger bra glid och bra skydd vid rakningen men jag kan för mitt liv inte få 1805 att löddra ordentligt. Har testat alla olika metoder som jag hittat på nätet för denna tvål och resultatet blir ändå ett tunt lödder som kollapsar efter en halv minut. Är redo att slänga skiten men gillar verkligen doften så...om någon vet hur denna skall behandlas för att ge bra lödder så tar jag gärna emot tips!
Last edit: 20 aug 2014 18:13 by Bergharn.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
20 aug 2014 19:59 #6847 av jimmy
Svar från jimmy i ämnet Truefitt and Hill 1805 raktvål
Jah har 4 olika fr Truefitt, jag tycker dem ær værdeløs, man hinner inte blir færdigt med halva ansiktet så ær tørr på andra sidan,jag ær besviken på dem oxå, varit i Turkiet køpte Arko både kræm och tvål, mkt bra, aldrig mer truefitt

Mer
20 aug 2014 21:18 #6849 av Jelly
Svar från Jelly i ämnet Truefitt and Hill 1805 raktvål
Tyvärr är deras tvålar endast dugliga till att tvätta händerna med eller ha i duschen. Samma gäller GFT.
Så ge upp om tvålen och gå över till något som funkar för dig istället, jag gjorde det.

Däremot är deras krämer något helt annat. Riktigt bra produkter, samma gäller GFT, tillverkas i samma fabrik. Gillar du doften kan ett tips vara att köpa 1805 krämen istället.
Följande användare sa tack: jimmy

• Thebelfry
  • Thebelfry Profilbild
  • Extremt aktiv postare
  • Extremt aktiv postare
Mer
20 aug 2014 21:58 #6852 av Thebelfry
Svar från Thebelfry i ämnet Truefitt and Hill 1805 raktvål
Jag har 1805 krämen, och jag gillar den väldigt mycket främst för doften, men den har helt klart sina nackdelar. Torkar ut hyfsat fort (men går att åtgärda på andra sätt) och skyddet har några poäng att hämta.
Men annars väldigt lätt att löddra.

Med optimerad teknik och rätt borste så borde den gå att arbeta med, den hårda tvålen alltså.

Slipar och renoverar. Skicka PM/mail för mer info.

Thebelfry(a)live.se

• Bergharn
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
21 aug 2014 17:09 #6871 av Bergharn
Svar från Bergharn i ämnet Truefitt and Hill 1805 raktvål

Thebelfry skrev: Med optimerad teknik och rätt borste så borde den gå att arbeta med, den hårda tvålen alltså.

Mmmm...en utmaning för den som är hågad ;)

Jag har försökt med alla tips jag hittat på nätet. Ladda med torr borste och ladda med våt borste. Addera vatten lite i taget eller mycket på en gång. Löddra i skål, på tvålen,i ansiktet eler i handen. Testat med mycket tvål och lite vatten och mycket tvål och mycket vatten. Låtit tvålen dra med vatten medan jag duschar eller längre. T.om testat att lägga på glycerol.

Tvåljäveln ger i alla lägen lödder som kollapsar snabbt. Kan iofs vara min borste som inte är kompatibel med tvålen men eftersom borsten funkar till allt annat jag prövat så...

Men deras krämer gillar jag dock. Kan bara inte förstå att dom inte kan göra en tvål som löddrar lika lätt.

• Thebelfry
  • Thebelfry Profilbild
  • Extremt aktiv postare
  • Extremt aktiv postare
Mer
25 aug 2014 12:55 #6906 av Thebelfry
Svar från Thebelfry i ämnet Truefitt and Hill 1805 raktvål
Vill du byta mot en bit Cella då?

Slipar och renoverar. Skicka PM/mail för mer info.

Thebelfry(a)live.se

• Bergharn
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
25 aug 2014 18:06 #6911 av Bergharn
Tack för erbjudandet! Dock har den åkt in i duschen och fungerar nu som tvål där. Känner att det inte riktigt vore ok att byta den nu med tanke på var den kan ha använts av familjen...

:)
Följande användare sa tack: Gröndalingen, Larsson_Power, Thebelfry

Mer
07 sep 2014 09:46 #6999 av jimmy
Svar från jimmy i ämnet Truefitt and Hill 1805 raktvål

Bergharn skrev: Köpte för ett tag sen en Truefitt and Hill 1805 luxury shaving soap och är grymt besviken på den hittills. Är det någon här som kan få denna tvål att löddra ok?

Har hittills testat palmolive raktvål och Tabacs raktvål, olika rakkrämer från T&H, palmolive och prorasso och alla löddrar kanon och ger bra glid och bra skydd vid rakningen men jag kan för mitt liv inte få 1805 att löddra ordentligt. Har testat alla olika metoder som jag hittat på nätet för denna tvål och resultatet blir ändå ett tunt lödder som kollapsar efter en halv minut. Är redo att slänga skiten men gillar verkligen doften så...om någon vet hur denna skall behandlas för att ge bra lödder så tar jag gärna emot tips!

Kan jag fråga var har du köpt tvålen ?

• Bergharn
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
08 sep 2014 15:49 #7008 av Bergharn
Den köptes på Gents.se.

Mer
09 sep 2014 16:42 #7014 av H2
Svar från H2 i ämnet Truefitt and Hill 1805 raktvål
JAg har Truefitt & Hills sandalwood tvål. Samma där - helt omöjlig. Några tester på Youtube visar samma sak. Och som tidigare sagts - rakkrämen är en helt annan sak, den är jag mycket nöjd med.