Första rakningen

• Jacks
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
05 jan 2012 20:17 #658 av Jacks
Svar från Jacks i ämnet Första rakningen
Tack till alla!! Speciellt till herr Larsson som satt av tid och lagt upp en video!

Senare ikväll tar jag min andra rakrunda med SR. Så era tips och ideer kommer att användas. Nu när du ändå visade en bild på din lilla hyvelarsenal undrar jag vilka märken som du tycker bäst om.

OT: det här är ju lite som en drog.. Jag har rakat mig en gång och ändå vill jag redan beställa massa nya krämer, hyvlar, borstar och tvålar.. Synd att ekonomin sätter gränserna :(

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
05 jan 2012 21:43 #659 av rakknivsbloggen
Svar från rakknivsbloggen i ämnet Första rakningen
Men pm du vänder på det så kommer du aldrig mer behöva fundera på vad du önskar dig i julklapp eller födelsedagspresent.

Mer
05 jan 2012 22:52 #660 av Larsson_Power
Svar från Larsson_Power i ämnet Första rakningen

Jacks skrev: Tack till alla!! Speciellt till herr Larsson som satt av tid och lagt upp en video!

Senare ikväll tar jag min andra rakrunda med SR. Så era tips och ideer kommer att användas. Nu när du ändå visade en bild på din lilla hyvelarsenal undrar jag vilka märken som du tycker bäst om.

OT: det här är ju lite som en drog.. Jag har rakat mig en gång och ändå vill jag redan beställa massa nya krämer, hyvlar, borstar och tvålar.. Synd att ekonomin sätter gränserna :(

Inga problem kompis! :) Jag gillar nog faktiskt min Truefitt & Hill Wellington i porslin bäst, den är underbar. Men när det är dags för dig att köpa en till hyvel kan jag rekommendera den svarta i min hylla. Det är en Edwin Jagger DE86. Liten, bra tyngd, lagom aggresiv och tredelad (lätt att göra ren)

Lycka till sålänge!! :)

Mvh Michael.