Rakfinnar !!

• MartinLj
  • MartinLj Profilbild
  • Extremt aktiv postare
  • Extremt aktiv postare
Mer
27 aug 2015 20:52 #13524 av MartinLj
Svar från MartinLj i ämnet Rakfinnar !!
Jag hade en Trollhasselbuske på gården när jag bodde en kortare sejour i Västmanland. Underbart vacker, precis som Gröndalingen skriver.

Du kan hitta Trollhassel på butiker som typ Life och Body Shop om du har tur. Annars kan nog en "alternativ butik" ta in åt dig. Då menar jag sådana som säljer andra oljor och stenar som används inom new-age och sådant. Kristallbutiker kallas de av vissa.

Jag skulle även tipsa om ett medel som heter Bump Stopper 2 - om det är rakfinnar du har. Det ska användas över en viss tid, följ bruksanvisningen. Det är tydligen riktigt starkt.

Trycker du hårt med tungan bakom läppen när du rakar dig? Jag vet inte den medicinska termen för det, men kan få "kanaler" i huden där underhudsfett trycks ut och jag kom osökt att tänka på om du trycker hårt med tungan bakom läppen och sen bara trycker med minsta möjliga press när du rakar dig så skalar du ju ändå bort en bit av det yttersta hudlagret och då kan visst sånthär visa sig som finnar, typ. Får du inte bukt på det, gå till en läkare och få en rekorderlig hudsalva mot det.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• hoggan
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
28 aug 2015 09:03 #13529 av hoggan
Svar från hoggan i ämnet Rakfinnar !!
Ska testa med DE hyveln igen då det har läkt ordentligt på hakan.
Jag tror det är rakfinnar då jag bara får dom efter rakning :)

Hmm jo just där under läppen trycker jag ju ganska hårt med tungan för att sträcka ut huden.

Men blir till att testa trollhassel också går inte det så får man prova den där bump stopper krämen.

Mer
28 aug 2015 14:35 #13530 av Kazushi
Svar från Kazushi i ämnet Rakfinnar !!
Skippa att raka mothårs, behöver inte bli BBS. Känns som om alla jagar den förtrollande enhörningen när vi alla vet att den inte existerar... :unsure: :unsure:

• hoggan
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
04 sep 2015 06:46 #13729 av hoggan
Svar från hoggan i ämnet Rakfinnar !!
Så efter fyra rakning 2 med enångshyvel och 2 med rakkniv enda jag har ändrat är att inte försöka trycka med tungan bakom läppen och jag har fått 2 st totalt efter det (Tungan vill dit och trycka lite ibland ändå :))

Så det där tipset med att inte trycka med tungan verkar ju fungerar väldigt bra. En flaska trollhassel är också på väg så man får väl se om alla bekymmer försvinner då.

Jag tackar för hjälpen och hoppas att ärendet ska vara löst nu :)
Följande användare sa tack: Gröndalingen, MartinLj