Nybörjare som behöver hjälp med val av produkter.

• MartinLj
  • MartinLj Profilbild
  • Extremt aktiv postare
  • Extremt aktiv postare
Mer
13 jul 2015 21:24 #12189 av MartinLj

bozz4fun skrev:
Rakning har gått från att vara en bestraffning - till min bästa stund på dagen.

Word up, brother!
Följande användare sa tack: bozz4fun, jimmy

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
13 jul 2015 22:46 #12199 av jimmy
välkommen, du har fått så mkt goa råd så jag säger bara välkommen, har du frågar om knivar och slipning eller restoration, du är välkommen, bara fråga !!!!!!!!!!!!!

• MrK
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
14 jul 2015 18:13 #12226 av MrK
Tusen tack för välkomnandet allihopa! :)

Ska beställa hem raktvålen som det tipsades om samt lite blad & försöka hitta en grävlingsborste. Även en skål för tvålen så att jag kan få till ett bra lödder står med på listan.

Det jag fortfarande funderar kring är aftershaven. Där jag verkligen måste hitta en bra som lugnar ner huden och inte gör den irriterad och samtidigt inte bidrar till vanliga finnar/acne. Har även kvar tankarna på en "ingrown" produkt, men får se hur det blir med den saken.

Mvh

Mer
14 jul 2015 18:37 #12228 av Protiwa
Apoteket har en aloe vera tub för jag tror det var 39:- funkar jävligt bra!!!

Mer
14 jul 2015 18:43 #12230 av forell
Som sagt, Hega Rakbalsam. Finns att köpa på Shaver.se. Prova att raka dig med alla de produkter du tänkt köpa först, och vänta med "ingrown hair" produkten. Kan nästan garantera att du inte behöver den.

forell

• MrK
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
15 jul 2015 21:39 #12266 av MrK
Tackar tackar för all hjälp. Det börjar dra ihop sig för att beställa hem lite produkter nu :) Behöver dock hitta en svinborste först, vilka märken är bra utöver "Semogue" som jag inte kan hitta någonstans?

Mvh

Mer
16 jul 2015 05:27 #12268 av Jax
Omega och Vie-Long är två fabrikat som har bra utbud av kvalitets svinborstar.

Själv är jag lite fast på Semogue. Du hittar bra utbud av deras borstar på bl a EBay, Gifts&Care och vintigescent.com. Mitt förslag är att du tittar efter modeller med akrylhandtag då det finns en liten risk att de med målade trähandtag kan bli lite fula efter ett tags användning. Du har då modellerna 610, 620, 820 och 830 att välja mellan. Jag har 610 och 830 och är helnöjd med dem men med lite fördel för 830. Den har lite mjukare borst än 610. Men allt är upp till tycke och smak.

Mer
16 jul 2015 09:19 #12279 av forell
Själv har jag Semogue 620 (kom idag) och en 830. 830'n är en mycket bra borste. Skillnaden mellan 620 och 610 är förövrigt inte så stor, men allmänt så brukar 620 vara att föredra. Jag vet dock inte, eftersom jag inte satt båda i test mot varandra.

• MrK
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
25 sep 2015 07:50 #14352 av MrK
Hej igen!

Det drog ut liiite på tiden ;) men igår körde jag igång med säkerhetsrakning igen. Hade glömt bort hur underbar känslan är!

Tekniken är dock lite så där. Och skulle behöva lite tips på hur jag ska göra runt mun & haka (speciellt runt om läpparna) det är även där rakfinnarna dyker upp.

Sen har jag ingen rakskål, så jag löddrade upp i "plast-tvål"burken. Ska man göra rent den efter användning eller bara låta det vara?

Sen kör jag alovera-gel som aftershave men skulle vilja testa trollhassel. Vart kan man hitta en alkohol samt parfymfri trollhasselprodukt?

Lite tips på bra Ebey-säljare skulle uppskattas väldigt mycket också :)

Mvh
Följande användare sa tack: Bergdahl

• bozz4fun
  • bozz4fun Profilbild
  • Extremt aktiv postare
  • Extremt aktiv postare
Mer
25 sep 2015 19:53 #14364 av bozz4fun
För att kunna hjälpa dig bättre,
kan du tala om vad du har just nu till att börja med.

Shave on

Heavy loading soaplover :-)
If your dreams turns to dust - vaccum...