Tvål/creme liknande caties bubbles på Eu marknad?

• MrInvalido
  • MrInvalido Profilbild Författare till inlägg
  • Junior postare
  • Junior postare
Mer
22 aug 2016 04:56 #21141 av MrInvalido
Jag har börjat intressera mig för olika artisaner som Caties bubbles tvålar/creme. Men då dessa inte verkar säljas av många orsaker i Eu undrar jag vad som finns för liknande tvålar/creme som är anpassade för den europeiska marknaden?

Visst går det beställa från olika sidor men då kostar frakten mer än tvålen och då är det inte värt för att pröva en rakcreme/tvål. Så frågan är helt enkelt om det finns liknande tvålar/creme av liknande typ att inhandla på tex svensk näthandel?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
22 aug 2016 08:03 #21151 av Johan
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Andra kan säkert hjälpa dig med bra hemsidor från EU, och det börjar väl sticka upp en del artisaner i europa och england också. Vi har ju våran svenska variant från Grön Lycka, även om den inte är speciellt billig.

Själv tycker jag att tvålar räcker så pass länge och att de flesta amerikanska tvålarna oftast är så billiga så att det med frakt ändå blir ett överkomligt pris per rakning fast man beställer från USA. Om jag betalar 200 kr för en tvål som räcker i ett halvår och får det jag är intresserad av så är jag nöjd. Kolla in Maggards.

Mer
22 aug 2016 08:29 #21154 av The Gentleman
Europeiska artisaner av toppklass (som jag själv har testat och kommer på just nu, det finns förstås fler): Le Père Lucien, Wickhams, OSP och Phoenix & Beau. De två förstnämnda är vegetabiliska, precis som Catie´s Bubbles.

Jag håller med Johan. Jag har inga problem att betala en lite högre fraktkostnad för att få de tvålar som jag vill ha. Sedan håller jag med om att frakten från USA är för dyr.

Jag har en tvål tillverkad av Catie's Bubbles på annonstorget just nu, om det kan vara av intresse.

• MrInvalido
  • MrInvalido Profilbild Författare till inlägg
  • Junior postare
  • Junior postare
Mer
22 aug 2016 10:36 #21162 av MrInvalido
Självklart kan det vara värt att betala lite dyrare frakt för att få tag i något speciellt märke. Nu har jag inte fastnat för ett speciellt märke utan är öppen för att prova olika märken och då kände jag att det kanske kan vara värt europeiska sorter till en början.