Hej!

• YouToo
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
21 jun 2019 07:22 #25673 av YouToo
Hej! skapades av YouToo
Ny medlem här!
Gick med för att jag nyligen upptäckt våtrakning och det hade varit bra att ha någonstans att vända sig i Sverige och att kunna kontakta, byta, köpa, sälja osv. Verkar som jag hittat rätt!

Bakgrund för den som är intresserad (Wall of text) :P
Började med rakapparat som tonåring eftersom min pappa alltid hade det och för att jag har elastisk hud. (kallas hypermobil Ehlers-Danlos syndrom eller hEDS) Min hud har en tendens att vika och böja sig mycket. Vi hade aldrig raktvål/skum hemma så jag trodde väl att hyvlar skulle skära sönder min stackars hud. (Visste inte hur bra det verkligen skyddar!) Nu efter ca 15 år när rakapparaten sjöng på sista versen provade jag bara för skojs skull att använda en Bic engångshyvel (2 blad) och lite vanlig tvål. Fick bättre resultat än med rakapparaten och det startade mitt djupdyk i denna för mig hittills okända värld. Tyvärr blev mitt första inköp en Gillettehyvel (Skinguard nånting) efter att jag läst att ju färre blad desto bättre. (Den hade också 2) Hade en god vän som alltid använt dessa (hemska) hyvlar. Den funkade inte alls med min hud och gav mig ett stort ärr på hakan. Det var efter detta jag sökte vidare och hittade säkerhetshyvlar.

Tack vare youtube och några forum på engelska m.m har jag lärt mig otroligt mycket på bara några månader.
Skaffade mig först en Feather Popular Butterfly eftersom den var billig och jag bara ville testa. Funkade bra men inte perfekt.
Nu, efter en del träning och mer läsning/youtube har jag precis införskaffat en Rockwell 6C och lite olika blad att testa för att se vad som funkar bäst.
Är också på jakt efter att hitta min perfekta raktvål/kräm eftersom jag är väldigt allergisk mot parfym.

Ha det gott allihop!
Följande användare sa tack: MAV, Kluns

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• bozz4fun
  • bozz4fun Profilbild
  • Extremt aktiv postare
  • Extremt aktiv postare
Mer
21 jun 2019 09:48 #25674 av bozz4fun
Svar från bozz4fun i ämnet Hej!
Hej !
Välkommen hit till forumet.
Tyvärr är det låg aktivitet har just nu.
Det ser ut som gruppen på FB är mer populärt.
( Våtrakning Sverige )
Så om du ansluter dig i den gruppen oxå så blir det mer att läsa.

Happy Shaving

Heavy loading soaplover :-)
If your dreams turns to dust - vaccum...

• YouToo
  • Författare till inlägg
  • Ny postare
  • Ny postare
Mer
22 jun 2019 02:01 #25676 av YouToo
Svar från YouToo i ämnet Hej!
Tack! Ska kika på det.

Mer
23 jun 2019 07:50 #25678 av larsak
Svar från larsak i ämnet Hej!
Hej och välkommen!

Kul med nya våtrakare! Som Bozz skriver är aktiviteten inte så hög men vi är några stycken som smyger omkring här så fråga om det är något du undrar!

Själv har jag ingen koll på produkter utan parfym men jag tror att de flesta tillverkare har någon sådan tvål. Skulle jag leta själv hade jag testat Meißner Tremonia Puristic Style eller Stirling Unscented om tvål var målet eller Taylor of Old Bond Street Organic Shaving Cream om jag var mer sugen på kräm.

/Lars
Följande användare sa tack: MAV

Mer
27 jun 2019 11:20 #25682 av The Gentleman
Svar från The Gentleman i ämnet Hej!
Välkommen!

Som sagt så är aktiviteten här ganska (eller väldigt) låg just nu, men vi tappra själar som häckar här är snälla och tillsammans har vi nog rätt så bra koll, så det är bara att ställa frågor.

Mer
01 jul 2019 16:25 #25685 av MAV
Svar från MAV i ämnet Hej!
Välkommen!

Mer
01 jul 2019 17:48 #25686 av Wed
Svar från Wed i ämnet Hej!
Jag gjorde en post för en tid sedan: Mer tvål

Inga tillsatser alls.